Превантивна дейност във връзка с механизма за противодействие на тормоза и насилието в училище
Ученици и учители съвместно потърсиха отговор на въпросите: "Кога, как и защо възникват конфликтни ситуации?". По време на дискусиите учениците си припомниха алгоритъма за действие в случай на тормоз и насилие, методите за предотвратяване и справяне с конфликтна ситуация и възможностите за получаване на помощ и подкрепа.
Бяха направени разграничения между понятията: психическо насилие,
физическо насилие, тормоз и кибертормоз. Бяха обсъдени ролите на свидетел,
агресор и потърпевш във възможна конфликтна ситуация. Учениците взеха участие в
ролева игра и осъзнаха какви биха могли да бъдат реалните последствия от злонамерените действия, като посочиха
алтернативни начини за преформулиране на поведението в приемливо.
Автор: Любомира Вучелийска /училищен психолог/
Коментари
Публикуване на коментар