"Доброто в мен", ученическо есе - II

Есето е част от февруарската кампания в 166. СУ - ДОБРОТО В МЕН.  Ученическият съвет стартира тази кампания с цел да привлече последователи, като провокира ученика да се замисли върху доброто, което всеки носи в себе си. 

С радост ви представяме второто есе от поредицата: 

Доброто в мен

        Какво е доброто? Съществува ли то, или ние, хората, се стремим към нещо, различно от лошото. Стараем се да се противопоставяме на злото, за да го победим. В стремежа си да се борим с трудностите, със злото (лошото), разчитаме на добродетели, които са достатъчно силни, за да преодолеят най-големите пречки по пътя към победата на доброто.

            Все по-често се замислям над думите, с които често ме благославя моята баба: „По добри пътища да ходиш, добри хора да срещаш, добро да правиш, добро да даваш, с добро да ти отвръщат.“ Сега вече разбирам колко е важен смисълът на тези мъдри слова. Сигурно с времето ще откривам още повече мъдрост и ще осмислям истината за доброто. 

Всеки човек иска най-доброто за себе си. Но дали е готов да прави добро и да раздава щедро доброто? Аз искам да съм от тези хора, които творят добрини, подаряват добро и искат да добруват, без да мислят дали доброто, което раздават, ще се върне отново при тях. Вярвам в истината: „Направи добро и го хвърли в морето.“ То ще се върне в момент, в който най-малко очакваш. 

Кое е доброто в мен? Първо е товa, че искам да правя добро. Да се усмихвам, да говоря мило, да съм учтива, да бъда старателна и благодарна; да помагам на хората, които имат нужда от моята помощ; да се моля доброто да е повече от злото, лошото и трудностите; да обичам, защото любовта има чудодейна сила да побеждава трудностите. Да проявявам сила, воля и упоритост, защото това е пътят към по-доброто. Искам да творя, да създавам, да преоткривам доброто в хората, защото то се крие в най-невероятните кътчета на нашата душа. Обичам да дарявам вяра, надежда и любов на обезверените. Най-голямо удоволствие ми доставя да правя малки подаръци и приятни изненади. Вярвам, че доброто е в малките неща. Както казва малкият принц – най-същественото е невидимо за очите, най-същественото – ДОБРОТО, е видимо само със сърцето.

Нека всички откриваме най-скъпоценното – ДОБРОТАТА – в сърцата си!

                                                                                          Дая Василева, 8.А клас



Коментари

Популярни публикации от този блог

Добрият пример – Денислав Димитров – Богоявление

Церемония по връчване на престижните награди на 166. СУ "Васил Левски" - Спортист на годината – 2023г

"Магията е в движението" CrossFit - Николай Василев - 12. В клас