“Доброто в мен”, ученическо есе - III

Есето е част от февруарската кампания в 166. СУ - ДОБРОТО В МЕН.  Ученическият съвет стартира тази кампания с цел да привлече последователи, като провокира ученика да се замисли върху доброто, което всеки носи в себе си. 

С радост ви представяме третото есе от поредицата: 

Добротата е качество, което ние, хората, често бъркаме с учтивостта. Въпреки това всички носим истинската доброта някъде дълбоко в себе си. Тя се измерва с делата, които вършим, мислите, с които ангажираме съзнанието си, и словата, с които даряваме близките си.


За мен това да си добър човек означава да бъдеш добър дори в лошите дни, когато ти се струва, че животът те “прецаква”. Да споделиш последния си къшей хляб с ближен и далечен, способен да мислиш само най-доброто на онзи, който те е наругал.


За себе си мога да кажа, че съм добра, макар и да не се вписвам във всеобщата представа за добър човек. Обичам да помагам на хора, които търсят моята помощ, радвам се на чуждото щастие и постижения. В себе си не тая задни мисли. За сметка на това съм директна и никога няма да излъжа, което често се бърка с арогантност и грубост, но добрият човек е преди всичко честен към себе си и околните. Ето защо ако веднъж ме предаде приятел, отношението ми се променя значително, като не се отнасям със злоба, а оставам безразлична…


Доброто е онова, което ни тласка напред и ни помага да сме най-прекрасната версия на себе си. То ни вдъхновява и ни дава крила. Но за да бъдеш добър човек за другите, първо трябва да бъдеш добър за себе си и да не позволяваш на негативното да ръководи живота ти. Защото от нас започва промяната и от нас зависи в каква среда ще се движим и ще растем. А средата е сред онези важни неща, които ни създават като хора.”

Ана-Мария Папазова, 11.А 





Коментари

Популярни публикации от този блог

Добрият пример – Денислав Димитров – Богоявление

Церемония по връчване на престижните награди на 166. СУ "Васил Левски" - Спортист на годината – 2023г

"Магията е в движението" CrossFit - Николай Василев - 12. В клас